Usługi kurierskie DPD – zalety

DPD (Dynamic Parcel Distribution) to jedna z najbardziej znanych firm świadczących usługi polegające na doręczaniu paczek (zajmuje się tym osób zatrudniona na stanowisku kurier). Co jeszcze wiemy na temat oferty takiego przedsiębiorstwa i jego zalet? Jak nadać przesyłkę? Właśnie na te pytania odpowiemy w niniejszym artykule.

Usługi DPD

Robiąc zakupy w internecie, musimy zawsze kliknąć w zakładkę: koszty i sposób dostawy. Tam często na pierwszym miejscu znajduje się kurier DPD. Nic dziwnego, że forma wysyłki proponowana przez tę firmę jest tak popularna i nieraz wybierana.

DPD nie tylko umożliwia szybkie doręczenie paczki do adresata, ale także nadanie wysyłek pobraniowych i standardowych (samodzielnie w punkcie czy bezpośrednio u kuriera). Przedsiębiorstwo działa zarówno na terenie naszego kraju, jak i w innych państwach europejskich (w sumie jest ich ponad 20).

Kurier DPD – zalety

Korzystając z oferty tej firmy, można także liczyć na dodatkowe usługi. Wśród nich są m.in.: przepakowanie i przechowanie paczki, powiadomienie SMS-em, zastrzeżenie godziny doręczenia, przeadresowanie przesyłki oraz jej dostarczenie również w sobotę.

Co więcej, klient (nie tylko indywidualny) może mieć pewność, że paczka będzie podlegać ubezpieczeniu w standardowej kwocie wynoszącej 1000 zł. Mało tego, kiedy jej waga nie będzie przekraczać 150 kg, to kurier DPD wniesie ją do każdego mieszkania.

Jak wysłać paczkę przez DPD?

Ostatnim plusem jest oczywiście dość tania i jednocześnie bardzo solidnie zapakowana przesyłka (do tego służą foliopaki albo opakowania kartonowe). Odbiorca nie musi się co martwić, że będzie ona uszkodzona i zniszczona. Ważne jednak, aby miała regularne kształty.

Z kolei samo nadanie paczki nie jest czynnością skomplikowaną. Najpierw wypełnia się odpowiedni formularz, gdzie wpisuje się chociażby wymiary i wagę, a później opłaca się zamówienie online. Uwaga! Trzeba także sprawdzić, czy zawartość na pewno nie znajduje się na liście towarów, które są wykluczone z przewozu.